Nyitólap                    Belépés                    Rólunk                    Kapcsolat 

KURZUSOK
Tudj meg többet a pénzügyekről!

Külpolitikai beszélgetések

Pénzügyi ismeretek középiskolásoknak

Amit hasznos tudni a gazdasági versenyről

Konferencia a napon belüli elszámolás bevezetéséről

Versenypolitikai beszélgetések

Vitafórum-sorozat közpolitikáinkról

Versenykultúra középiskolásoknak

Gazdaságról és pénzügyekről középiskolásoknak

LETÖLTÉSEK
Letölthető előadások

Beszélgetni kell! 

5. A közlekedési rendszerek fenntarthatósága és fenntarthatatlansága

 

Előadók: Antal Dániel közlekedési szakértő, az ITCB Consulting ügyvezetője, a Magyar Vasúti Hivatal korábbi elnöke; Fülöp Sándor, a jövő nemzedékek országgyűlési biztosa és Ruppert László, a Közlekedéstudományi Intézet ügyvezetője, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium korábbi közlekedési helyettes államtitkára. Vitavezető: Halm Tamás, a Magyar Közgazdasági Társaság főtitkára.

 

Get the Flash Player to see this player.

 

 

A beszélgetés főbb témái

 

·       Sokat közlekedünk-e, vagy keveset (a lakosságszámra vetítve)?

·       Sokat szállítunk-e, vagy keveset (a GDP-re vetítve)?

·       Hogyan járulnak hozzá az egyes ágazatok (vasút, közút, vízi, légi) a közlekedési / szállítási teljesítményekhez?

·       Pazarló-e ez a szerkezet?

·       Melyik a legolcsóbb közlekedési/szállítási mód?

·       Miért épülnek új villamospályák néhány magyar városban (Debrecen, Szeged, Miskolc)? Nem lenne olcsóbb az autóbusz?

·       Mennyibe kerül nálunk a közlekedés – nemzetközi összehasonlításban?

·       Mennyit költünk az utak fenntartására? Mi lesz, ha nem növeljük az útfenntartás nagyságrendjét?

·       Elég csak Bécsbe vagy Grazba elmennünk, és nagyvonalú körgyűrűvel, sok kilométeres zárt közúti útpályákkal, alagutakkal találkozunk. Miért nincsenek ilyenek Budapesten?

·       Tényleg túlméretezett a magyar vasút?

·       Várhatunk-e megtakarítást a szárnyvonalak bezárásától?

·       Jobb-e a magánvasút az államinál? Az angol tapasztalatok ellentmondásosak…

·       Forradalmasítja-e majd az uniós liberalizáció a vasúti közlekedést?

·       Miért nem épül új vasútvonal az országban? Pl. Hegyeshalom és Biharkeresztes között, hogy a kamionokat vasúton szállíthassuk, méghozzá nagyon gyorsan?

 

 

Kapcsolódó háttéranyagok

 

Az előadáshoz kapcsolódó PowerPoint prezentáció











ugras az oldal tetejere



   INFO-Kom LZs.




                                                                                   © 2008-2015
TAS-11 Kft.